Wednesday, December 16, 2009

KETUA PEMUDA PAS - HORMATI HAK NIK AMALINA UNTUK LUAHKAN PERASAAN



Anak perempuan menteri besar Kelantan, Nik Amalina Nik Abdul Aziz, berhak menyuarakan reaksi melalui blognya sendiri selepas keluarganya "diserang bertalu-talu" melalui blog Kickdefella, kata Ketua Dewan Pemuda PAS, Nasrudin Hassan.

Katanya, Nik Amalina tidak mungkin menubuhkan blog Seri Suri sekiranya pengendali Kickdefella, Syed Azidi Syed Abdul Aziz tidak bertindak menyerang menteri besar Kelantan dan keluarganya.

"Tiada siapa boleh halang Nik Amalina membuka blog dan menulis. Cuma, pertembungan dengan (Syed Azidi) ini boleh diselesaikan sekiranya (Syed Azidi) tidak menyerang secara terbuka di dalam blog," katanya.

Nasrudin berkata, Syed Azidi pada awal lagi tidak harus bertindak seolah-olah cuba mengadili isu berkaitan suami Nik Amalina itu melalui medan Internet.

"(Syed Azidi) yang memulakan langkah untuk timbulkan isu kedudukan (suami Nik Amalina) Abdul Ariffahmi (Ab Rahman)," kata Nasrudin yang menyifatkan blog Kickdefella itu sebagai "blog nyamuk."

"Kalau dia betul-betul ikhlas untuk tegakkan kebenaran dan ada bukti sepatutnya dibawa kepada SPRM (Suruhanjaya Pencegah Rasuah Malaysia) dan bukannya mengadili isu ini melalui blog," katanya lagi.

Syed Azidi sebelum ini dipecat sebagai pegawai perhubungan Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK) selepas beliau mempertikaikan pelantikan Abdul Ariffahmi sebagai ketua pegawai eksekutif PMBK.

"Kalau Umno serang PAS atau PAS serang Umno secara terbuka, itu saya boleh faham kerana kedua-duanya memang berbeza pendirian.

"Tapi tidak patut bagi (Syed Azidi) untuk serang Ariffahmi dan Tok Guru sedangkan sebelum ini beliau bekerja dengan PMBK dan kata beliau mendukung Tok Guru, tapi sekarang serang Tok Guru," tambahnya.

Katanya lagi, dakwaan yang ditimbulkan oleh Syed Azidi di dalam blognya itu bersifat tuduhan dan ia menjadi asas untuk dijawab semula oleh Nik Amalina melalui blognya.

"Jadi tindakan Nik Amalina itu lebih kepada reaksinya apabila keluarganya terus-terusan diserang," katanya.

Menurut Nasrudin lagi, pemimpin PAS juga tidak harus menganggap tindakan Nik Amalina menjawab tuduhan melalui blognya, sebagai satu tindakan yang salah.

"Pandangan seperti itu salah sebab tidak sepatutnya orang yang jadi mangsa dipersalahkan," katanya. - malaysiakini

No comments:

Post a Comment